Biznes Gospodarka

Copacking – w sercu łańcucha dostaw

Copacking – w sercu łańcucha dostaw
FM Logistic rozwija współpracę z ekspertami od opakowań i liderami nowych technologii. Celem jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów którzy chcą interakcji i więcej zabawy podczas zakupów w sklepie. Wraz z rozwojem rynku firma zmienia swoją ofertę

Data publikacji: 2018-05-29
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Copacking – w sercu łańcucha dostaw
Kategoria: BIZNES Gospodarka

FM Logistic rozwija współpracę z ekspertami od opakowań i liderami nowych technologii. Celem jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów którzy chcą interakcji i więcej zabawy podczas zakupów w sklepie. Wraz z rozwojem rynku firma zmienia swoją ofertę copackingu.

FM Logistic rozwija współpracę z ekspertami od opakowań i liderami nowych technologii. Celem jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów którzy chcą interakcji i więcej zabawy podczas zakupów w sklepie. Wraz z rozwojem rynku firma zmienia swoją ofertę copackingu, oferując rozwiązania „pod klucz” oraz wdrażając innowacyjne usługi związane z digitalizacją procesu pakowania produktów.

Cyfryzacja, boom handlu elektronicznego, urbanizacja, eko-odpowiedzialność, czyli zmiany wzorcówkonsumpcji, są obecnie w centrum zainteresowania producentów oraz strategii sprzedawców detalicznych. W tym kontekście usługi copackingu również wkraczają w nową erę. 

– „Działania outsourcingu zawsze były sposobem marki, aby skupić się na swojej podstawowej działalności i sprostać wymaganiom rynku, ale opakowanie nie jest już tylko zmienną mającą wpływ na koszty produkcji– mówi Christophe Pintore, Dyrektor ds. rozwoju copacking w FM Logistic. –Staje się ono coraz bardziej strategiczne– dodaje.

FM Logistic już od 10 lat prowadzi Europejskie Centrum Opakowań, które zapewnia różnorodne opakowania dla kanałów sprzedaży (od blistrów po gotowe półki). Opakowania to dzisiaj sojusznik dla marek konsumenckich. Dlatego Centrum współpracuje z wieloma specjalistami, w tym od usług marketingowych i łańcuchów dostaw swoich klientów. Dzięki temu jest w stanie zaproponować, z jednej strony rozwiązania przygotowane pod konkretny przypadek produktu, w tym zaprojektowanie opakowania, ich produkcję i dystrybucję, z drugiej strony zapewnia nowe na rynku usługi różnicowania, takie jak digitalizacja procesu pakowania i dostosowane rozwiązania związane z produktem. Celem takiego podejścia jest zdefiniowanie skutecznego, z marketingowego punktu widzenia rozwiązania, które są jednocześnie uzasadnione ekonomicznie.

A to już wiesz?  Jak kupujemy w sieci?

W tym celu FM Logistic rozwija partnerstwo z ekspertami od opakowań, liderami nowych technologii i mechanizmów w nowych zakładach produkcyjnych. W czasach gdy zmienia się rola opakowania, dostawca usług logistycznych, tak jak ekspert ds. rewolucji organicznej, umieszcza copacking w sercu łańcucha dostaw. Bowiem zdaniem specjalistów z FM Logistic, bez względu na to, jak genialne i odważne mogą być strategie marketingowe, są skuteczne tylko wtedy, gdy wspierane są przez płynne, elastyczne i innowacyjne rozwiązania logistyczne.

Więcej na ten temat w artykule „Kiedy opakowanie łączy marki i konsumentów?” pod adresem: https://360.fmlogistic.com/magazine/ .

 

Informacje dodatkowe:

O FM Logistic w Polsce

FM Logistic Polska to oddział międzynarodowego organizatora rozwiązań logistycznych. Swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w 1995 roku. FM Logistic Polska posiada obecnie 12 platform logistycznych, 17 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 3 tysiące pracowników. Dysponuje łącznie ponad 750 tys. m2powierzchni magazynowej oraz flotą ok. 2,5 tysięca pojazdów. Roczny obrót firmy w 2017 roku wyniósł ponad 227 mln Euro.

O FM Logistic na świecie

W ciągu 50 lat, firma FM Logistic stała się jednym z międzynarodowych liderów w dziedzinie magazynowania, transportu i pakowania. Jako niezależna i rodzinna grupa, jest uznawana za eksperta w obsłudze logistycznej klientów z sektora dóbr konsumpcyjnych, środków czystości i kosmetyków, artykułów przemysłowych oraz produktów ochrony zdrowia. 

FM Logistic jest obecne w 13 krajach na 3 kontynentach, i w 5 strefach biznesowych (Europa Zachodnia, Europa Środkowa, Europa Wschodnia, Azja i Ameryka Łacińska). Obecnie operator zatrudnia ponad 23 000 pracowników i osiąga przekraczające miliard euro przychody (z czego 63% jest realizowane w skali międzynarodowej). Dysponuje 3 491 600 metrów kwadratowych powierzchni magazynowych.Grupa jest pionierem w zakresie przyszłościowych, skutecznych rozwiązań optymalizujących łańcuchy dostaw, autorem koncepcji, takich jak pooling (wspólne zarządzanie zasobami transportowymi i logistycznymi) i Collaborative Routing Centre (łączenie przepływu towarów wielu klientów i dostawców). We współpracy z producentami firma opracowała również innowacyjne rozwiązania wykorzystywane w magazynach jutra, takie jak: AGV, drony, roboty, wykorzystanie Big Data etc. FM Logistic także aktywnie wspiera także start-upy, powstałe w duchu tzw. gospodarki współdzielenia, które mogą mieć wkład w rozwój dziedzin takich jak magazynowanie i transport. Mając na względzie nowe wzorce konsumpcyjne, firma FM Logistic stworzyła i wdrożyła projekt  CityLogin, przyjazne dla środowiska rozwiązanie  dla tzw. ostatniej mili dla dostaw w Rzymie, Madrycie i Paryżu, Moskwie i Warszawie. 

A to już wiesz?  Trendy we wzornictwie sklepowym 2019

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Copacking – w sercu łańcucha dostaw BIZNES, Gospodarka - FM Logistic rozwija współpracę z ekspertami od opakowań i liderami nowych technologii. Celem jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów którzy chcą interakcji i więcej zabawy podczas zakupów w sklepie. Wraz z rozwojem rynku firma zmienia swoją ofertę copackingu.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy