Seniorzy z Kielc zadbają o swój sen!

W jaki sposób radzić sobie z zaburzeniami snu i bezsennością? Tego dowiedzą się słuchacze Świętokrzyskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Kielcach. Podczas specjalnego wykładu Seniorzy usłyszą, co mogą zrobić, aby walczyć z problemami ze snem, które tak często dotykają tę grupę wiekową. Kielce to jedno z miast, gdzie trwa kampania ?Seniorze! Zadbaj o swój zdrowy sen?.

?Dlaczego budzę się w nocy??, ?W jaki sposób poprawić jakość mojego snu??, ?Jak sprawić, aby sen był zdrowszy?? ? seniorzy uzyskają odpowiedzi na te pytania w ramach kampanii ?Seniorze! Zadbaj o swój zdrowy sen??.

Kielce to jedno z wielu miast w Polsce, w których trwają spotkania organizowane w Uniwersytetach Trzeciego Wieku. W tym czasie będzie można nie tylko uzyskać praktyczną wiedzę na temat kłopotów z bezsennością, ale także poznać odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania. Wykład odbędzie się w środę, 10 grudnia o godzinie 15.00 w auli w Wyższej Szkole Ekonomii, Prawa i Nauk Medycznych im. prof. Edwarda Lipińskiego przy ul. Jagiellońskiej 109 A w Kielcach.

Skąd biorą się kłopoty ze snem?

Za bezsenność i kłopoty ze snem odpowiada często niedobór melatoniny. To naturalna substancja, produkowana przez człowieka przede wszystkim w nocy. Reguluje ona rytm okołodobowy, czyli cykliczne odbywające się w ciągu jednej doby prace organizmu. Niewystarczająca ilość tej substancji sprawia, że naruszony zostaje rytm dobowy, co skutkuje zaburzeniami snu. Kłopoty z niedoborem pojawiają już po 40 roku życia, kiedy organizm zaczyna produkować jej coraz mniej (pokazuje to tabela poniżej). Dlatego warto zadbać
o uzupełnianie tej substancji. Melatonina zwalcza przyczyny zaburzeń rytmów dobowych. Regulując zegar wewnętrzny przywraca zdrowy fizjologiczny sen, zachowując wszystkie jego fazy.

Ponieważ niedobór melatoniny zwiększa się z wiekiem, na bezsenność narażone są przede wszystkim starsze osoby. Dlatego seniorzy powinni poznać przyczyny kłopotów ze snem oraz dowiedzieć się, w jaki sposób radzić sobie z tym problemem. Dzięki temu będą mogli sprawniej funkcjonować każdego dnia. Organizatorem spotkań jest Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM Sp. z o.o.

Jak ułatwić sobie zdrowy sen?

- Traktuj sypialnię? Jak miejsce do spania. Nie oglądaj w łóżku telewizji, nie układaj planów na kolejny dzień.

- Codziennie, a zwłaszcza w weekendy staraj się znaleźć minimum godzinę czasu dla siebie. Chodzi o to, abyś mógł się zrelaksować. Rób wtedy to, co naprawdę lubisz.

- Wyciszaj się już na 2 godziny przed snem: odłóż na bok forsujące aktywności domowe lub sprawy, które budzą Twoje silne emocje.

- Jedz obfite posiłki najpóźniej na 3 godziny przed snem.

- Często wietrz sypialnię.

 


dostarczył infoWire.pl
Źródło LEK-AM. Dostarczył
Authors
Top